.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معلولان آستارا صاحب‌خانه مي‌شوند

دبير شوراي هماهنگي و پيگيري حقوق معلولان بهزيستي گيلان از واگذاري واحدهاي مسكن مهر به معلولان آستارا در سال آينده خبر داد.

رحيم بدلي با اشاره به پيشرفت قابل قبول پروژه مسكن مهر معلولان شهرستان براي بهره‌برداري در سال آينده، اظهار داشت: قرار داد اين طرح به صورت سه جانبه بين موسسه خيريه معلولان آستارا، سازمان مسكن و شهرسازي و بانك مسكن منعقد شده و آغاز اجراي اين پروژه همزمان با روز جهاني معلولان در آستارا بوده است.
رئيس موسسه خيريه معلولان آستارا در باره زمان اجرا و تكميل پروژه مسكن مهر معلولان اين شهرستان گفت: مدت زمان اتمام اين طرح 14 ماه تعيين شده و با قابليت‌هايي كه اين موسسه دارد اميدواريم پروژه مسكن مهر در سال آينده به اتمام برسد و به صاحبان اصلي واگذار شود.
وي در باره امكانات پيش‌بيني شده در واحدهاي مسكن مهر معلولان افزود: در اين پروژه امكاناتي نظير آسانسور، شوتينگ زباله و پكيج پيش‌بيني شده كه طراحي محوطه پروژه و طرح داخلي واحدها به گونه‌اي است كه هر معلول مي‌تواند به راحتي با استفاده از ويلچر در آن تردد كند و به لحاظ استاندارد در سطح بسيار خوبي قرار دارد.
بدلي با بيان اينكه مسكن مهر معلولان آستارا داراي 280 عضو است، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه فاز نخست اين پروژه 200 واحدي است بقيه اعضا در فاز دوم كه 100 واحدي است در نظر گرفته مي‌شوند و جاي نگراني براي اعضا وجود ندارد و تمام آنها صاحب خانه مي‌شوند.
اين مسئول با تاكيد بر اينكه براي ثبت‌نام و پذيرش معلولان هيچ محدوديتي وجود ندارد، بيان داشت: تمام معلولان آستارا مي‌توانند با مراجعه به اين موسسه با شرايط و ضوابط قانوني نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.
دبير شوراي هماهنگي و پيگيري حقوق معلولان بهزيستي گيلان در باره نحوه پذيرش متقاضيان واحدهاي مسكن مهر معلولان تصريح كرد: معلولان با گواهي تاييد بهزيستي و داشتن حداقل 20 سال سن مي‌توانند در اين موسسه براي خريد مسكن طبق مقررات ثبت نام كنند، ولي براي افراد عادي اين شرايط كمي متفاوت است.
وي وام 20 ميليون توماني بانك مسكن براي هر واحد با كارمزد پايين را يكي از مزيت‌هاي پروژه مسكن مهر دانست و ابراز داشت: بازپرداخت اين وام بعد از گذشت 18 ماه تنفس آغاز مي‌شود كه بازپرداخت آن 20 ساله و با 4 درصد كارمزد است.
بدلي با اشاره به اينكه زمين مسكن مهر توسط دولت به صورت رايگان در اختيار ما قرار داده، افزود: ارزش واحدهاي مسكوني اين پروژه به مراتب پايين‌تر از قيمت تمام شده آن است كه اين مبلغ در سطح استان به لحاظ ارزشي در پايين‌ترين سطح قرار دارد.
اين مسئول با اشاره به پروژه 192 واحدي تالش و 200 واحدي ماسال كه زير نظر موسسه مذكور در حال اجرا است، تصريح كرد: موسسه خيريه معلولان آستارا متشكل از گروه فني و باتجربه پروژه مسكن مهر را توسط متخصصان عمراني و معماري در حال احداث دارد كه اميدواريم با تلاش اين عزيزان و حمايت خوب مسئولان پروژه مسكن مهر در موعد مقرر به بهره‌برداري برسد.
دبير شوراي هماهنگي و پيگيري حقوق معلولان بهزيستي گيلان به نحوه پذيرش افراد عادي در مسكن مهر معلولان اشاره كرد و يادآور شد: طبق ماده 4 تبصره 3 دستور العمل اجرايي آيين‌نامه تامين مسكن معلولان به منظور جلوگيري از كلوني‌هاي ويژه معلولان در احداث واحدهاي مسكوني مورد نظر حتي‌المقدور ضمن هماهنگي با سازمان مسكن و شهر سازي از قطعات زمين پراكنده در بين ديگر بلوك‌هاي مسكوني ويژه متقاضيان عادي استفاده مي‌شود.
پروژه 200 واحدي مسكن مهر معلولان آستارا در زميني به مساحت 2.5 هكتار در 12 بلوك 16 واحدي در چهار طبقه با زيربناي مفيد هر واحد 80 متر مربع در حال ساخت است.فارس/234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.983 seconds.